HOME
Home » Bisnes » Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Posted at | Categorised in Bisnes

Idea perniagaan kecil tanpa modal besar tetapi untung lumayan – Haaa.. “bisnes kecil” boleh tak korang sebut dalam satu nafas? Mudah je kan? Ramai yang teringin nak ada perniagaan atau bisnes kecil (sekurang-kurangnya), tapi tak nak atau tak mampu keluarkan modal besar. Walaupun, namanya perniagaan kecil, tapi nak tak nak kena ada modal yang agak besar jugak.

Dalam keadaan ekonomi yang bergelora ini, kerja makan gaji sahaja tak cukup. Bukan sekarang sahaja, dari dulu-dulu lagi, tabiat orang makan gaji ni sememangnya tak pernah cukup. Tak kiralah gajinya RM500 atau RM50000, betul tak?

Baca sekali lagi…

Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Mana tak pening kepala, hutang keliling pinggang, kad kredit berderet-deret, sewa rumah mahal, bayaran jagaan anak beratus-ratus, harga makanan sentiasa naik, belum sebut susu anak lagi…

Apakah solusi yang terbaik?

Kan ada hadis Nabi SAW “” Sembilan persepuluh punca rezeki adalah di dalam perniagaan” (walaupun ada perbahasan).

Kenapa kita masih tak yakin? Sedangkan pendatang asing yang mula-mulanya datang ke negara kita nak bekerja, tetapi dalam tak sedar mereka menjadi taukeh besar. Yang peliknya, kitalah orangnya yang mengkayakan mereka.

Di pasaraya-pasaraya melambak orang-orang Pakistan menjual karpet, pakaian, dan sebagainya. Dalam bidang kedai runcit pulak, terkenal dengan ‘kedai Aceh”, dan banyak lagi bidang perniagaan yang sepatutnya kita yang meneroka tetapi dibiarkan orang asing yang mengaut keuntugan.

Bukanlah nak rasis sangat, tapi jika difikirkan kenapa kita “tidak mampu” keluar dari kepompong “makan gaji” yang kita sendiri tahu keterbatasan pendapatannya.

Jom kita pecahkan ruyung untuk dapatkan sagunya!

Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

1. Idea Perniagaan Kecil Air Balang

Bisnes Air Balang ni paling top la di Malaysia. Modal ciput untung besar! Siapa yang tak suka minum air balang yang berwarna warni yang sejuk berais, sedap dan manis?

Nak naknya pulak dalam cuaca panas, lagi la meleleh air liur!

Tetapi kita selalu pandang dari sudut kita sebagai pembeli. Cuba kita tukar minda dan letakkan kaki kita dalam kasut si penjual? dan fikir… agak-agak berapa ribu sehari keuntungan yang kita dapat dari bisnes air balang ni?

Inilah bisnes paling simple dalam dunia, kalau korang tak ambil kesempatan tak tahulah.

Gagal? memang ada yang gagal, tu pasal lah kita kita kena belajar dari yang pakar. Perasaan takut gagal ni lah yang menyebabkan kita tak mahu mencuba. Sedangkan orang lain bersenang lenang dengan income yang lumayan hanya dengan bisnes air balang ni sahaja.

Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Nak tengok contoh penjual air balang yang berjaya, abang Mizan Sulaiman ialah contoh yang terbaik. Berniaga air balang di sekitar Kuala Lumpur dan Putrajaya. Pernah dalam masa sebulan sahaja menjana untung RM7,000 hanya dengan menjual 3 balang dan di satu lokasi sahaja.

Abang Mizan bukan meniaga biasa-biasa, tapi dengan  STRATEGI RAHSIA yang berjaya MEMERANGKAP pelanggan menghulurkan wang mereka. Dapatkan eBook Bisnes Air Balang di sini.

Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

2. Idea Perniagaan Kecil Makanan Delivery

Anda suka memasak? Gunakan keseronokan memasak anda untuk menjadi duit. Bisnes makanan delivery sudah menjadi fenomena apabila dunia dilanda Pendamik Covic-19. Bisnes makanan delivery ini tetap akan berterusan walaupun pendamik Covic-19 telah berakhir.

Mari Saya Tunjukkan Anda Bisnes Yang Mudah Untuk Dimulakan Dengan Kos Yang Rendah Serta Sentiasa Ada Permintaan Yang Tinggi! 

Dapatkan ebook panduan memulakan bisnes makanan dan delivery di sini.

3. Idea Perniagaan Kecil Jual Aiskrim

Ramai yang tak tahu bisnes aiskrim mampu menjana pendapatan sehingga 5 angka setiap bulan jika tahu cara menjalankannya. Ramai yang pandai buat aiskrim, boleh belajar dari youtube malah jika malas nai buat aiskrim boleh beli dengan harga murah dari pembekal.

Jika anda beli dari pembekal dengan harga yang murah mereka masih boleh untung, anda boleh bayangkan jika anda sendiri menjadi pembekal?

Inilah yang akan diajarkan dalam eBook Bisnes Aiskrim oleh Afiq Dato’Rusly yang sangat berjaya dalam beberapa perniagaan kulineri.

bisnes aiskrim

Jangan mulakan bisnes aiskrim anda sebelum membaca eBook Bisnes Aiskrim ini kerana anda mungkin akan tertipu oleh berbagai-bagai pihak yang ingin mengambil kesempatan dari keghairahan anda memulakan bisnes.

Ikuti langkan demi langkah yang diajarkan oleh beliau yang Insyallah akan menjamin kejayaan perniagaan kecil bisnes aiskrim anda.

4. Idea Perniagaan kecil Jual Burger

idea Perniagaan kecil Jual Burger

perniagaan kecil menjual burger ini juga sangat popular, jika dahulu hanya di bandar-bandar besar sahaja orang menjual burger, tetapi sekarang walau di ceruk kampung pun telah ada orang menjual burger.

Mesti ada rahsia bagaimana mereka boleh menarik pelanggan bukan sahaja dari orang kampung tetapi pelanggan dari luar yang jauh-jauh pun datang semata-mata nak dapatkan burger yang unik dan sedap.

Mungkin anda minat untuk berniaga burger, tetapi.. ada pelbagai masalah dan persoalan yang buatkan anda terhenti seketika untuk mulakan perniagaan burger.

Adakah perkara ini yang buatkan anda pening kepala memikirkannya …

  • Macam mana nak bermula dan apakah LANGKAH PERTAMA yang perlu anda lakukan untuk memulakan bisnes burger dengan betul dan lumayan
  • Anda tercari-cari Sifu atau Tok Guru yang boleh membimbing anda langkah-demi-langkah untuk memulakan dan mengembangkan lagi bisnes burger anda
  • Soalan Anda sebelum ni tiada ilmu untuk berniaga terutama sekali berniaga burger. Anda sendiri sedar, apa-apa mesti dimulakan dengan ilmu terlebih dahulu jika ingin memulakan sebarang perniagaan
  • Soalan Untung ke bisnes burger ni? Ada orang kata untung kecil. Bagaimana nak tingkatkan keuntungan daripada bisnes burger ini?
  • Soalan Berapa modal yang perlu dilaburkan untuk permulaan? Apakah terdapat cara dan teknik untuk mengurangkan kos?
  • Soalan Apakah persediaan-persediaan dari segi pengurusan, alatan, pemasaran dan operasi sesebuah bisnes burger yang boleh menjana pendapatan sekurang-kurangnya 4-5 angka sebulan? Anda tak tahu caranya tapi ingin sangat mempelajarinya
  • Soalan Macam mana nak pilih lokasi yang ‘HOT’ dan strategik untuk meletakkan stall burger bagi mendapatkan prospek dengan mudah tanpa susah-susah keluarkan modal besar untuk buat promosi
  • Soalan Bagaimana cara serta teknik untuk mencari dan mengurus pekerja bisnes burger anda dengan mudah tanpa anda perlu sendiri jadi ‘pekerja’ perniagaan burger anda. Anda pun tak ada banyak masa, kalau boleh nak labur dan minta orang lain yang boleh dipercayai untuk uruskan perniagaan burger anda dengan lancar
  • Soalan Anda tak tahu bagaimana ingin jadikan bisnes burger anda sebagai sumber pendapatan pasif anda. Anda mahu, walau anda tiada di gerai burger, atau anda sedang tidur sekalipun, duit tetap masuk!

Jangan risau! dapatkan penyelesaiannya di sini

bisnes burger

 

5. Bisnes bakeri

Nak tanya ni.. Apakah perasaan anda jika anda boleh menjana pendapatan tambahan RM200 hingga RM1,000 setiap bulan… SECARA SAMPINGAN DAN HANYA DARI RUMAH? Serba-sedikit.. pasti ianya akan dapat membantu kehidupan anda bukan?

Sememangnya, ada banyak cara dan peluang untuk menambahkan pendapatan di luar sana!
Namun begitu, kebanyakkan cara tersebut memerlukan kita untuk keluar dari rumah dan pergi menjual.

Kita mahu membuat bisnes atau kerja part time, tetapi, dalam masa yang sama, kita agak sukar untuk keluar dari rumah sebab perlu menguruskan anak-anak dan rumahtangga di rumah.

Disebabkan itulah.. maka… membuat bisnes bakeri secara sambilan dari rumah.. adalah merupakan salah satu cara yang terbaik!

Baca seterusnya…

idea perniagaan kecil bisnes bakeri

6. Idea Perniagaan Kecil Jual Tudung

Bisnes tudung bukan rahsia lagi. Jika anda seorang wanita, suri rumah atau pelajar, bisnes tudung ini untuk anda kerana seorang pelajar universiti wanita berjaya membuat keuntungan RM15,000 dalam masa sebulan. Bisnes tudung juga jenis yang straight forward, tak perlukan skill yang luar biasa. Korang tak perlu berhujan berpanas, boleh je lakukan bisnes ini secara online di Facebook dan Instgram.

Jom ikuti panduan puan Madihah Mustafha yang mendedahkan bagaimana beliau berjaya mencapai keuntungan RM15,000 sebulan. Baca Rahsia Bisnes Tudung

Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Ini antara testimoni pelanggan puan Madihah Mustafha yang berpuas hati dengan tudung yang beliau jual. Anda harus menjadikan usahawan seperti puan ini sebagai mentor untuk berjaya dalam perniagaan tudung ini.

Dapatkan eBook ini sekarang, jangan biarkan orang lain memintas anda membuat keuntungan secara senyap-senyap.

Awas! Bisnes tudung adalah bisnes yang paling popular dan ever green! Jika anda mengabaikannya, orang lain akan merampas peluang dan memintas anda!  

7. Bisnes Shopee

Mungkin anda seorang peminat Shopee dan sering membeli di laman ecommerce tu. Tak terfikir ke nak menjadi seller selain dari jadu pembeli? Yang bestnya menjual di Shopee ni tak perlukan modal langsung kerana pembeli akan bayar dulu harga produk, baru kita beli produk dan hantar kepada pembeli.

Yang menariknya jika produk tu berkaitan dengan gajet atau produk dari China, kita langsung tak pegang barang yang dijual. Produk terus dihantar dari kilang, cuma kita kena tahu cara dan tekniknya.

Jangan risau, kami dah siapkan panduan lengkap cara-cara nak berniaga di Shopee, tinggal nak hadam dan lakukan sahaja!

Untung besar tau! bisnes di Shopee… dapatkannya di sini.

idea perniagaan kecil bisnes shopee

Rugi BESAR kalau tak buat bisnes yang dah depan mata ni!

Baca : cara membina perniagaan

8. Idea Perniagaan kecil menjual di Lazada

Sama juga dengan menjual di Shopee, bisnes di Lazada menggunakan teknik yang hampir sama, namun mempunyai trik yang sedikit berbeza. Biasanya penjual di Shopee akan membuka “kedai” di Lazada.

7 Sebab Kenapa Anda Perlu Jual Produk Anda Di Lazada!

Lazada Mempunyai Bilangan Pengunjung Yang Sangat Ramai!
Jumlah pengunjung yang melawati Lazada sama ada menerusi website ataupun apps, adalah seramai 700,000 orang sehari! Ianya jauh lebih ramai dari bilangan pengunjung di KLCC mahupun mana-mana pasaraya terbesar di Malaysia.

Pasaran Luas, Seluruh Malaysia!

Jika anda membuka kedai di sesuatu kawasan, maka, pelanggan anda adalah orang-orang di sekitar kawasan tersebut sahaja! Tapi, apabila anda membuka “kedai maya” di Lazada…. potensi pasaran anda adalah dari seluruh Malaysia, orang-orang dari Kelantan, Perlis, Johor, Sabah & Sarawak pun boleh beli produk anda!

Jualan 24 Jam Tanpa Henti!

Ya! apabila anda meletakkan barang anda di Lazada, orang boleh beli produk anda 24 jam… tiada lagi waktu terhad, waktu buka & tutup kedai! Pukul 2-3 pagi sewaktu anda sedang lena tidur pun, ada orang yang beli produk anda!

Kos Rendah!

Jika anda membina website sendiri, anda peru bayar kos domain dan hosting setiap tahun. Tetapi, di Lazada, tiada sewa bulanan atau tahunan yang anda perlu bayar! Anda hanya dikenakan caj 2% sahaja bagi setiap jualan yang terhasil! Kalau tiada jualan.. maka tiada sebarang caj!

Sistem Yang Canggih!

Sama ada dari segi sistem pengurusan produk, pengurusan tempahan mahupun sistem pembayaran, Lazada menyediakan sistem yang canggih yang memudahkan pembeli dan juga penjual! Anda tidak perlu lagi pening kepala memikirkan hal-hal teknikal berkaitan keselamatan sistem dan server apabila berniaga di Lazada!

Jimat Masa, Tak Perlu Layan Whatsapp!

Ah ha! Ini juga salah satu kelebihan utama apabila anda menjual di Lazada. Tak perlu lagi buang masa nak layan dan belai-belai prospek yang belum tentu lagi mahu membeli! Kalau mereka berminat, mereka akan terus klik butang order dan buat bayaran!

Promosi & Pemasaran Yang Hebat!

Setiap bulan, Lazada akan mengadakan promosi dan pemasaran yang hebat dan secara besar-besaran! Mereka akan membuat iklan di media massa, internet malah Lazada juga pernah menganjurkan konsert untuk kempen 11.11 dan 12.12 mereka. Promosi sebegini telah banyak melonjakkan jualan peniaga-peniaga di Lazada!

Dapatkan Panduan Bisnes Lazada sekarang juga di sini!

9. Perniagaan Export Mudah

Yes! mungkin anda seorang yang boleh la berbahasa Inggeris sikit-sikit. Dan berminat nak untung besar dengan menjual produk tempatan ke luar negara. Satu platform yang biasa digunakan ialah Ebay.

Jangan terkejut ada orang Malaysia yang jual Ajinomoto dengan harga RM119.45 (ikut tukaran semasa) sekilo!

idea Perniagaan kecil Export Mudah

Anda rasa masuk akal tak? Tak masuk akal kan…? Tapi ada orang buat benda yang anda tak terfikir pun!

Jual Ally Cafe RM 120 sebungkus dengan modal hanya RM19 sahaja!

idea perniagaan kecil

Nak tahu macam mana mereka buat? Baca di sini.

10. Idea Perniagaan Kecil – Rahsia Bisnes 1688

Ini adalah tempat anda mencari barang murah untuk dijual di pasar malam atau secara online. Tak ramai yang tahu 1688.com ni, tetapi TERNYATA harga barang di sini lebih murah dan boleh jana untung yang lebih. Cuma kena tahu tektik dan cara membeli di sini.

Saya pernah beli kaca mata hitam dengan harga RM9 sahaja di GSM Klang sedangkan abang saya beli cermin mata yang sama dengan harga RM100. Terkejut beruk abang saya dibuatnya! Bila diselidik, rupa-rupanya mereka menggunakan 1688.com untuk membeli barang jualan mereka. Klik gambar…

idea perniagaan kecil

Baca juga: Cara menjual tudung online

11. Rahsia Bisnes Kambing

Idea perniagaan kecil ini sesuai bagi anda yang tinggal di kampung dan mempunyai sedikit tanah kosong. Tak perlu besar, cukup untuk membina sebuah reban yang sederhana.

Bisnes ternakan kambing ini mampu memberi pulangan puluhan ribu jika anda lakukan dengan betul. Ramai yang GAGAL dalam perniagaan ini kerana tidak cukup ilmu menternak yang lengkap.

Hasilnya banyak kambing yang mati, kambing menjadi kurus atau kambing yang ternak tidak berjaya dijual dengan harga yang lumayan.

Semua masalah ini dapat diselesaikan En. Mohamed Farid Sulaiman melalui pengalamannya sebagai penternak kambing sambilan. Beliau telah menulis eBook Rahsia Kambing yang mengandungi 10 bab yang bermula dari soalan Kenapa kambing? dan bab terakhir yang sangat penting iaitu Pemasaran Kambing.

Apa apa yang anda dapat dari pembelian eBook Rahsia Kambing ini?

  1. Anda dapat ilmu yang lengkap dari 10 topik penting yang dikupas dengan lengkap
  2. Anda tidak akan melakukan kesilapan dan terpaksa melakukan “Try In Error” berkali-kali
  3. Untung lumayan hasil dari penjualan kambing

Selain itu anda juga akan dihadiahkan dengan 3 Bonus Istimewa!

  1. SENARAI SEMAK BAJET MEMULAKAN PROJEK PENTERNAKAN KAMBING
  2. CONTOH KERTAS KERJA PERMOHONAN PINJAMAN PROJEK PENTERNAKAN KAMBING
  3.  EXTRA INCOME – BUAT DUIT LEBIH TANPA PERLU JUAL KAMBING

Jika anda berminat nak bela kambing, dapatkan eBook ini sekarang juga di sini.

idea pernigaan kecil rahsia kambing

Baca: Semakan penilaian hartanah

12. Idea perniagaan kecil menjaual barangan inport dari China

Ramai yang dah berjaya membeli barangan murah di Taobao dan menjualnya semula di pasar-pasar malam malah ada yang berjaya membuka kedai sendiri.

Jika anda berminat nak jual barangan murah dengan keuntungan yang lumayan, anda wajib tahu rahsia bagaimana melakukannya.

Antara rahsia membeli barang di Taobao:

  • Cara Mencari Produk Pasti Laku
  • Produk Yang Perlu Dielakkan!
  • Langkah Demi Langkah Membuat Pembelian Di TaoBao.com
  • Barang Kena Tahan Kastam? Atau.. Barang Tak Sampai? Apa Nak Buat?
  • Cara Menjual Produk Yang Telah Diborong Secara Online!
  • Proses Jualan & Teknik Meng”Ayat”

Jika anda telah menguasai 6 topik ini, Insyallah anda pasti menjadi seorang usahawan Taobao yang berjaya.

idea perniagaan kecil rahsia taobao

Dengan pembelian eBook Rahsia Taobao ini anda juga akan diberikan 3 bonus yang akan meletopkan jualan anda!

  1. Panduan Meledakan Jualan Menggunakan Fanpage
  2. Kajian Kes – Sports Armband Untuk Smartphone
  3. 8 Tips Emas Kejayaan Bisnes Borong Orang Cina

Ini antara testimoni yang heppy buat bisnes dengan Taobao, jangan lepaskan peluang, dapatkan panduan Rahsia Taobao hari ini juga. klik di sini!

testimoni idea perniagaan kecil rahsia taobao

13. Idea Perniagaan Kecil Sebagai Penulis

Setakai ini sudah 12 idea perniagaan kecil yang saya cadangkan. Masih tidak ada yang bersesuaian dengan minat anda? Jika anda seorang yang malas nak berurusan dengan orang ramai dan suka duduk depan laptop, apa kata anda jadi seorang penulis.

Terlalu ramai penulis underground yang menjana pendapatan lumayan dengan hanya duduk depan laptop. Mereka tidak merasa penat melayan laptop kerana mereka seronok dengan hobi itu. Kepala tak pening layan karenah orang ramai yang bermacam ragam, akaun bank pun masyukk…

Lihat jumlah komisen yang telah dibayar kepada mereka yang serius menulis setiap hari.

Kenapa hanya sekitar 200 sahajan yangberjaya mendapat komisen setiap bulan? Kerana mereka rajin menulis, tetapi yang lebih penting mereka tahu apa nak tulis yang boleh menjana pendapatan tambahan. Dengan hanya berbelanja RM27 sekali sahaja, anda akan diajar bagaimana menulis yang akan menjana wang!

idea perniagaan kecil rahsia penulis

Menulis itu suatu perniagaan! dapatkan eBook Rahsia Penulis ini segera.

14. Idea perniagaan kecil menternak ikan talapia

Idea perniagan kecil ke empat belas berkaitan dengan ternakan ikan talapia. Ikan talapia telah mendapat tempat di hati rakyat Malaysia sekarang kerana rasanya yang sedap dan harganya yang tidak begitu mahal bagi pengguna dan tidak terlalu murah bagi penternak.

Terdapat 14 topik penting dalam eBook Ikan Talapia ini. Sangat sesuai bagi anda yang tinggal di kampung dan mempunyai tanah yang terbiar untuk diusahakan. Tak semestinya ada tanah sendiri baru nak mula, anda boleh sewa atau pajak dari tuan tanah yang PEMALAS tu untuk memperbaiki ekonomi keluarga anda.

Idea perniagaan kecil menternak ikan talapia

16. Jutawan Homestay

Jangan sangka menggusahakan homestay tak boleh jadi jutawan. Jika anda tahu caranya Insyallah anda salah seorang yang akan bergelar jutawan suatu hari nanti. Anda lihat homestay ala-ala resort di Sungai Besar ni, sudah tentu memberikan pulangan lumayan kepada pemiliknya.

Hello! daripada anda menghabiskan duit bertukar kereta, atau make-up kereta, lebih baik fokus beli rumah atau tanah yang boleh didirikan rumah untuk dijadikan homestay.

Baca kisah seorang jutawan homestay di sini.

idea perniagaan kecil jutawan homestay

Jika berminat baca: Cara jual beli Bitcoin

 

 

No comment for Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Post to Idea Perniagaan Kecil Tanpa Modal Besar Tetapi Untung Lumayan

Idea Perniagaan Kecil Yang Menguntungkan

10 Idea Perniagaan Kecil Yang Menguntungkan

Posted at

10 Idea perniagaan kecil yang paling menguntungkan di Malaysia Ramai rakyat Malaysia mempunyai impian melarikan diri dari kerja makan gaji di pejabat yang membosankan... Read More

Cara Buat Bisnes Tudung Jenama Sendiri Yang Menguntungkan

Cara Buat Bisnes Tudung Jenama Sendiri Yang Menguntungkan

Posted at

Cara Buat Bisnes Tudung Jenama Sendiri Yang Menguntungkan  Neelofa Kongsi Tip Bisnes Tudung Jenama Sendiri Siapa yang tak kenal Neelofa dengan jenama tudung sendiri... Read More

Apa itu Bitcoin

Apa itu Bitcoin?

Posted at

Apa Itu Bitcoin? Bitcoin merujuk kepada dua perkara pada masa yang sama. Aset digital Bitcoin (BTC): Ini adalah duit syiling digital sebenar. Hanya akan... Read More

Cara Jual Beli Bitcoin Di Remitano Yang Selamat Di Malaysia

Cara Jual Beli Bitcoin Di Remitano Yang Selamat Di Malaysia

Posted at

Cara Jual Beli Bitcoin Di Remitano – Walaupun penemuan ini cukup baru, cryptocurrency menjadi lebih popular dengan susunan peluang buat duit yang mereka tunjukkan.... Read More

bisnes aiskrim

Bisnes Aiskrim Jana Income Lumayan Hingga RM5000 Sebulan

Posted at

Bisnes Aiskrim Jana Income Lumayan Hingga RM5000 Sebulan! – Bisnes mudah jual aiskrim ramai yang dah jana untung dengan hanya kerja part time sahaja.... Read More