HOME
Home » Umum » Panduan Unggul Ubah Hidup Dari Mimpi Jadi Realiti

Panduan Unggul Ubah Hidup Dari Mimpi Jadi Realiti

Posted at | Categorised in Umum

Panduan Unggul Ubah Hidup Mimpi Jadi Realiti mengajar cara dan teknik menarik impian dan angan-angan menjadi kenyataan dengan cara HACK minda anda!

Sebelum itu nak tanya, anda sering kegagalan? buat kerja sekerat-sekerat, tak pernah mencapai apa yang anda hajati sepenuhnya? Rasa macam ada sesuatu yang menarik anda dari mencapai cita-cita dan impian anda.

Lebih kuat anda berusaha lebih kuat “kuasa itu” menarik dan menggagalkan anda. Frust, frust dan frust…

Sampai bila…..

Kadang-kadang anda membenci diri anda sendiri.

Tambah lagi jika anda mengidamkan kereta besar, tapi tiba-tiba rakan anda yang sekolah tak seberapa membeli sebuah Vellfire yang perrghh hitam berkilat. Hitam itu menawan… lagi la sakit hati kan?

pakar terapi mindaGambar hiasan

Anda nak beli kereta ‘king’ pun terhegeh-hegeh, buat loan tak lepas. Sahabat anda senang-senang tayang Vellfire melaram ke sana ke mari.

Sebenarnya dengan perasaan seperti itu akan lebih menjerut lagi minda bawah sedar anda untuk semakin jauh dari impian anda. Hati semakin berkarat, dengan karat HITAM!

SUSAH NAK DIBETULKAN kembali bila minda anda sudah diselaputi karat-karat hitam. Yang paling MEMBIMBANGKAN karat-karat hitam itu semakin menebal.

PASTI DAN PASTI anda menjadi semakin payah, resah gelisah, hilang daya untuk hidup.  Mulalah termenung sana termenung sini mengenangkan nasib yang semakin susah berbanding orang lain (pada fikiran anda).

Hidup tidak tenteram, penuh dengan maki hamun, jiwa kacau menyalahkan diri sendiri dan orang sekeliling. Anak-anak sering buat hal, hidup biadap tak ada adab!

Cuba renung diri anda dalam-dalam…

Tarik nafas panjang-panjang, tentu anda penyelesaiannya.

Kita tengok kehidupan tok-tok guru di pondok. Kehidupan mereka tenang-tenang sahaja, meski pun kita akur tidak seorang pun manusia di muka bumi ini yang terlepas dari BEBAN dan MASALAH.

Bagaimana mereka KELUAR dari keserabutan kegagalan dan hidup tenang dengan rezeki yang sentiasa mengalir masuk tidak habis-habis sesuai dengan ayat Al Quran Surah Sad ayat 54.

Panduan Unggul Ubah Hidup Mimpi Jadi Realiti

Ya.. kerana mereka tahu “kuncinya”…

Bagaimana akal anugerah Allah kepada setiap manusia menentukan arah kehidupannya?

Akal yang dianugerahkan Allah menentukan arah kehidupan melalui apa yang di panggil minda. Kekuatan minda ini sangat mempengaruhi hati, perasaan dan tindakan yang akan kita ambil setiap hari.

Sangat penting memahami konsep minda dan cara kerjanya mengawal kehidupan kita kerana ia yang “merancang” emosi dan tindakan yang akan kita lakukan.

Ini bermaskud MINDA yang mengatur segala apa yang kita fikir dan apa yang kita lakukan.

Apa itu Minda?

Banyak pakar-pakar menyatakan minda ada dua jenis.

Pertama: Minda Sedar (consciousmind)

Kedua: Minda Separa Sedar (subconciousmind)

Minda Sedar: Minda sedar ini ialah minda yang kita gunakan sehari-hari, contohnya perasaan lapar minda  kita berfikir nak makan, di mana nak makan di rumah atau di kedai, kita memilih makan di restoran, minda sedar kita fikir lagi nak pilih makanan yang mana, nak minum apa.

Kita yang kawal minda sedar ini.

Minda Sedar ini kita gunakan untuk membeza dan memilih perkara baik atau buruk.

Minda Separa Sedar:  Melibatkan perkara-perkara yang di luar pemikiran kita, dan ianya di luar kawalan kita seperti emosi, mimpi, imaginasi dan sebagainya. Yang anehnya Minda Separa Sedar tidak mampu membezakan kebaikan dan keburukan, tidak dapat membezakan realiti atau khayalan. Segala maklumat yang masuk diterimanya bulat-bulat tanpa tapisan.

Contoh, jika orang sekeliling anda setiap hari mengatakan anda bodoh dan malas, lama kelamaan tindakan dan sikap anda akan menjadi separti apa yang orang sekeliling anda katakan.

Sebaliknya jika orang sekeliling anda sentiasa memuji anda bagus, rajin, peramah, suka membantu orang, tindakan anda akan kearah itu apa bila Minda Separa Sedar anda akan bertindak sesuai dengan “hasutan” yang diterimanya.

Jika kita sering menerima maklumat nagetif, maka nagetiflah kehidupan kita, jika banyak menerima maklumat positif maka positiflah kehidupan kita.

Sebahagian besar pergerakan kehidupan kita dipengaruhi oleh Minda Bawah Sedar yang menjadikan impian emas anda yang menggunung tinggi menjadi kenyataan dan realiti atau tidak.

Konsep ini diterangkan oleh Dr Azu, pakar motivasi dan reset minda dalam bukunya Panduan Unggul Ubah Hidup yang mengajar anda cara-cara menjadikan mimpi menjadi realiti dan menarik impian.

Panduan Unggul Ubah Hidup Mimpi Jadi Realiti

Untuk dapatkan buku ini linknya di sini. Atau anda boleh klik gambar buka Panduan Unggul Ubah Hidup.

Buku Panduan Unggul Ubah Hidup ini menggandungi lapan bab yang sangat menarik yang apabila anda baca ianya memberikan suatu ilmu yang sangat, sangat, sangat bermanfaat dalam kehidupan anda.

Bahasa yang digunakan dalam buka panduan unggul ubah hidup mimpi jadi realiti ini sangat mudah difahami, dan sangat ringat dengan bahasa santai-santai.

Panduan Unggul Ubah Hidup Mimpi Jadi Realiti

Dalam Bab 3 diajarkan teknik bertanya kepada diri sendiri, ini teknik paling best dan rasa terkejut sangat sebab baru tahu dengan teknik mudah bertanya kepada diri sendiri ini sahaja MAMPU reset balik minda separa sedar kita yang penuh dengan karat-karat dan cas-cas negetif yang menyekat impian kita menjadi kenyataan.

Impian kita dah cantik dah, tapi disebabkan karat-karat dan cas-cas nagetif yang menyumbatkan minda separa sedar kita, impian itu pun berkarat dan terbengkalai seperti kereta buruk yang tersadai sebelum sampai ke destinasi.

Dengan membaca dan mengamalkan Bab 3 ini sahaja anda mampu membuka semula HIGHWAY dan melancarkan perjalanan anda mencapai cita-cita dan impian yang terpendam selama ini.

Panduan Unggul Ubah Hidup Mimpi Jadi Realiti

Yang paling best Bab 3 ini juga disediakan dengan satu device yang dipanggil The Mind Tune yang meringkaskan lagi kerja-kerja “memberitahu” minda separa sedar anda apa yang anda inginkan, contoh: anda jutawan, anda berjaya, anda sentiasa dihargai, anda mendapat rezeki…

Dengan The Mind Tune ni anda tak perlu bersusah payah membuat Homework menyediakan soalan-soalan dan info-info kerana sudah tersedia dalam 4 nada dan dua bahasa, bahasa Melayu dan Bahasa Orang Puteh.

Nak tahu? Sebenarnya anda boleh HACK minda separa sedar anda dan congkil RAHSIA jalan pintas paling mudah mencapai “angan-angan kosong” anda menjadi realiti? Ianya diajarkan oleh Dr Azu Shahadan tanpa selindung-selindung – dapatkan di sini.

Bisnes tudung
Cara memulakan bisnes tudung
Cara memulakan bisnes tudung online
Cara memulakan bisnes tudung online dari rumah

Related Post to Panduan Unggul Ubah Hidup Dari Mimpi Jadi Realiti

Panduan Berniaga Di Shopee Percuma!

Posted at

Panduan berniaga di Shopee ini hanya percuma bagi anda yang masih tercari-cari idea perniagaan kecil dan otak masih beku tak tahu nak bisnes apa.... Read More

101 Idea Perniagaan Kecil Yang Boleh Jadi Perniagaan Besar

Posted at

101 idea perniagaan kecil yang boleh jadi perniagaan besar. Ikon bisnes Irfan Khairi pernah menulis ebook 101 idea perniagaan yang sangat membantu. Saya tidak... Read More

nak berniaga

Nak Berniaga Kena Keluarkan Tangan Dari Seluar!

Posted at

Nak berniaga? Bangunnnnn…!! Pada yang muda-muda BANGUN! Keluarkan tangan daripada seluar! DO YOU UNDERSTAND? Guys saya ni dah 11 tahu meniaga tau! Tonggang terbalik,... Read More

Bolehkah XRP Mencapai $1 pada 2024

Ripple: Bolehkah XRP Mencapai $1 pada 2024?

Posted at

Ripple: Bolehkah XRP Mencapai $1 pada 2024? Token XRP Ripple telah menunjukkan tanda-tanda membina momentum selepas lonjakan kadar pendanaan dalam pasaran niaga hadapan menunjukkan... Read More

Cara Buat Duit Dengan Pemasaran Affiliate Sebenar

Cara Buat Duit Dengan Pemasaran Affiliate Sebenar

Posted at

Cara Buat Duit Dengan Pemasaran Affiliate Sebenar – Pemasaran affiliate membantu anda buat duit dalam talian dengan mempromosikan produk dan perkhidmatan orang lain. Ia... Read More