HOME
Home » Kewangan » Cara Terbaik Buat Duit Online

Cara Terbaik Buat Duit Online

Posted at | Categorised in Kewangan

Cara terbaik buat duit online pada tahun 2021

Mungkin korang nak tahu cara terbaik buat duit online yang membantu menjana pendapatan tambahan untuk membayar bil-bil bulanan anda? Atau, korang hanya mencari kaedah untuk menggantikan pekerjaan korang sekarang? Apa pun korang ada alasan-alasan lain, nak cuba menjana pendapatan tambahan dengan cara terbaik buat duit online.

Namun, berhati-hatilah kerana banyak kaedah buat duit online hanya menipu dan mungkin terkain dengan aktiviti haram.

Di bawah ini, korang akan dapati lebih daripada 35 cara berbeza untuk cara buat duit online yang berfungsi. Beberapa darinya melibatkan membuat laman web korang sendiri, tetapi korang juga akan menemui kaedah yang menggunakan croud yang terbina dalam platform yang ada.

Cara Buat Duit Online Dengan Laman Web atau Blog

Cara Buat Duit Online Dengan Laman Web atau Blog

Salah satu kaedah paling berkesan untuk buat duit online adalah melalui laman web atau blog korang sendiri. Korang memilih niche, menjana trafik, dan kemudian menjual produk dan perkhidmatan korang kepada trafik korang.

Di sini korang akan belajar bagaimana menjana wang dalam talian dengan pemasaran, produk, menjual barangan fizikal korang sendiri, kursus, dan banyak lagi.

Teruskan membaca untuk mengetahui pelbagai cara menjana wang dalam talian.

1. Buat Duit Online Dengan Blog yang Hebat

Sebilangan besar orang memulakan blog sebagai cara untuk mengekspresikan pandangan mereka atau sebagai saluran kreatif.

Walau bagaimanapun, terdapat banyak kes orang yang tidak hanya memperoleh pendapatan dari blog mereka tetapi bahkan mengubahnya menjadi syarikat besar, seperti Huffington Post.

Tidak semua blogger akan mencapai kejayaan begini, tetapi jika korang berusaha dengan betul, korang mungkin mempunyai peluang kukuh untuk menjana wang dengan blog korang.

Ingatlah bahawa penting untuk mempunyai visi jangka panjang. Korang tidak akan menjana wang dengan segera, tetapi, apabila penulisan korang bertambah baik, kemahiran korang bertambah, dan laman web korang memperoleh lebih banyak trafik (penginjung), itu kemungkinan yang pasti.

Sekiranya matlamat korang adalah memulakan blog yang menghasilkan wang, berikut adalah beberapa petua yang perlu diingat:

  1. Pilih topik yang luas seperti kesihatan, kewangan, relationships, hobi, atau personal growth
  2. Sentiasa sasarkan kualiti dan ciptakan konten terbaik untuk setiap topik
  3. Pelajari mengenai SEO dan bagaimana “rank” (berada di kedudukan teratas di mukasurat pertama Laman Carian Google) laman web anda di enjin carian
  4. Bina rangkaian dengan blogger popular dan follower lain

Petua ini akan membawa korang ke arah yang betul. Setelah korang mempunyai blog yang boleh dipercayai yang mendapat trafik yang banyak, korang akan mendapat banyak peluang untuk monitize-kan lblog korang, seperti:

  • Iklan berbayar
  • Menjual kursus dan produk anda sendiri
  • Menjual produk affiliate
  • Menjual tudung secara online – klik imej jika korang nak tahu cara menjual tudung secara online

 

bisnes tudung ebook paling laris

2. Mulakan Laman Web Affiliate

Laman pemasaran affiliate dibina untuk mengesyorkan atau review produk tertentu. Kemudian, apabila pembaca membeli produk tersebut melalui pautan korang, korang akan mendapat komisen.

Walaupun mungkin macam tak boleh menjana pendapatan yang besar, terdapat laman web berjuta-juta dolar berdasarkan hasil affilaite sahaja.

Sebagai contoh, Wirecutter begitu menguntungkan sehingga New York Times membeli laman web tersebut dengan harga $ 30 juta. Terdapat juga Lucieslist, sebuah laman web mengenai ulasan produk bayi dan Outdoorgearlab, sebuah laman web yang dikhaskan untuk ulasan perkhemahan dan peralatan mendaki.

Untuk memulakan laman web pemasaran affilaite anda, sertai program affiliate yang sesuai dengan niche laman web anda. Sebagai contoh, jika anda mempunyai blog yang dikhaskan untuk komputer dan teknologi, anda boleh menjadi affiliate Serverfreak.

Ambil Bitcatcha, sebagai contoh. Laman web ini menawarkan ulasan (review) mengenai perkhidmatan hosting, alat VPN, dan pembangun laman web. Setiap kali menyebut produk, pautan affiliate disertakan dalam posting.

Setelah mendaftar ke Serverfreak, anda akan mendapat akses ke dashboard pemasaran affiliate di mana korang dapat melacarkan semua kempen korang. Kemudian, gunakan bahan pemasaran – seperti banner, ebook, dan infografik – untuk meningkatkan penjualan.

Tags :

Related Post to Cara Terbaik Buat Duit Online

Perkhidmatan SSPN-i Disediakan oleh Bank Islam

Perkhidmatan SSPN-i Disediakan oleh Bank Islam

Posted at

Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN-i) ialah satu skim atau instrumen simpanan yang direka khas oleh Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) untuk tujuan pengajian... Read More

Bagaimana Buat Semakan Online Penyata PTPTN

Bagaimana Buat Semakan Online Penyata PTPTN atau Baki PTPTN?

Posted at

Bagaimana Buat Semakan Online Penyata PTPTN atau Baki PTPTN? Pada post kali ini, saya akan berkongsi pengalaman peribadi saya tentang cara menyemak penyata PTPTN... Read More

11 Cara Terbaik Untuk Jana Pendapatan Pasif [Bukan Untuk Orang Malas]

Posted at

11 CaraTerbaik Untuk Jana Pendapatan Pasif Dewasa ini, nampaknya semua orang ingin memulakan usaha sampingan untuk mendapatkan pendapatan pasif, dan... Read More

Pendapatan Pasif VS Pendapatan Aktif (Panduan Pemula)

Posted at

Tidak kira bagaimana anda menjana pendapatan, wang yang anda hasilkan akan masuk dalam dua kategori: pendapatan pasif, atau pendapatan aktif. Walaupun anda mungkin pernah... Read More

Pinjaman Peribadi Terbaik di Malaysia - Mohon Secara Online

Pinjaman Peribadi Terbaik di Malaysia – Mohon Secara Online

Posted at

Pinjaman Peribadi Terbaik di Malaysia – Mohon Online Pinjaman peribadi mana yang paling sesuai dengan keperluan dan kewangan anda? Berpegang teguh pada keputusan kewangan... Read More